MÁGNESES TÉRDSZORÍTÓ

Szezonális térdfájdalom. Reumatológia

A rengeteg jótékony hatása mellett, előfordul, hogy a lelkes kocogónak megfájdul a térde.

szezonális térdfájdalom

Cikkemben azt részletezem, hogy mi lehet ennek az oka, illetve milyen megoldások lehetségesek. Futás, vagy kocogás közben és után gyakran tapasztaljuk a térd egyre erősödő fájdalmát, amit a legtöbb esetben ízületeink túlterhelése okoz. De vajon mi okozza, és mit tehetünk a gyötrő fájdalom enyhítéséért?

Összegyűjtöttük bevált praktikáinkat!

szezonális térdfájdalom

Az utóbbi években egyre népszerűbbé váltak a szabadidő sportok. A legkedveltebbek ezek közül a futás, a konditermi edzések, a teniszezés, a kerékpározás és az úszás. Ahogy növekszik szezonális térdfájdalom sporttal töltött órák száma, úgy nő a sportsérülések, és még inkább a sporttal kapcsolatos túlterheléses ártalmak szezonális térdfájdalom is.

Túlterheléses ártalomnak nevezzük azokat a sérüléseket, melyek sport közben a sorozatos mikrotraumák következtében alakul ki. Ez annyit jelent, hogy a szalagokat, izmokat és íntapadásokat nem egy nagy energiájú sérülés, hanem sok apró húzódás, rándulás, vagy más mechanikai inger éri. Ennek szezonális térdfájdalom a szövetek adott esetben ugyanúgy károsodhatnak, mintha egy nagyobb sérülés érné őket.

artrózis kezelése és masszázsa eljárások a deformáló ízületi gyulladás kezelésére

A sérülések gyakran helytelen edzésmódszer, hirtelen szezonális térdfájdalom edzésintenzitás, nem megfelelő szezonális térdfájdalom, illetve sportpálya következtében alakulnak ki.

Futás következtében a leggyakrabban előforduló túlterhelések a térdízület körül jelentkeznek.

5 meglepő tény asztmáról és szezonális allergiáról

Mi okozza a térd fájdalmát? Ez általában a térdkalács alsó részén csúcsánritkábban a térdkalács felső pólusán bázisán jelentkezik és a futás közben jelentkező fájdalom a vezető tünet.

Gondoljuk el, ha valaki 5 km-t fut, akkor több mint lépést tesz meg. Minden egyes lépésnél a combizom megfeszül és az erőt a térdkalácson át közvetíti a lábszárra. Ez oldalanként körülbelül feszülést-elernyedést jelent. Ha ehhez a nagy terheléshez nem fokozatosan szoktatjuk hozzá a szervezetünket, akkor túlterheléses panaszok kialakulására kell számítanunk. A térdkalács csúcsán és a bázisán a szezonális térdfájdalom, illetve a térdkalács ín tapadási területén gyulladás alakul ki, mely miatt sokszor abba kell hagynunk a futást.

Hallott már az ITB szindrómáról? Most fog!

Reumatológia

Hazánkban sok futó az angol szakirodalomban használt nevén — ITB szindrómának — ismeri. A combcsont külső oldalán lévő kis kiemelkedés felett a térd hajlítása közben átugrik, körülbelül 30 fokos hajlítási helyzetben. Ez a fent leírt 5 km futás közben oldalanként szintén mintegy szor történik meg.

Ez a sokszor bekövetkező súrlódás az ismétlődő mechanikus ingerek miatt a szövetek irritációjához, szezonális térdfájdalom gyulladásához vezethet. A súlyfelesleg is okozhat túlzott terhelést!

Ajánlott termékek

A helyzeten tovább ront, hogy sokan a túlsúly miatt szezonális térdfájdalom el a szezonális térdfájdalom, és a hosszabb távokat enyhe, vagy közepes súlyfelesleggel kezdik el. Ezzel a térdízületre még nagyobb terhelést rónak. A túlterheléses ártalmakra jellemző, hogy kifejezetten makacs problémák, gyógyulásuk sokszor sokáig tart. A fent leírtakon kívül a túlterheléses szindróma kialakulásához hozzájárulhatnak még a helytelen futótechnika, a nem megfelelő futócipő és a betonon, vagy aszfalton való futás.

Hogyan előzzük meg a futás okozta térdfájdalmakat?

Tippek A túlterheléses ártalmak gyógyításában a legfontosabb és leghatékonyabb módszer a megelőzés. Fusson puhább talajon! A helyes cipőválasztás, a puhább talaj választása rekortán, vagy salak pálya, esetleg terep mind fontos szempont lehet. Fokozatosan növeljük a távot!

szezonális térdfájdalom

Emellett érdemes megkérdeznünk edzőket, vagy futáshoz értő szakembereket a megfelelő technikáról. A távot soha ne növeljük túl gyorsan, különösképpen akkor nem, ha súlyfelesleggel küzdünk!

Térd - Hogyan kerülhetők el a sérülések?

A táv növelésének üteme annál lassabb legyen, minél idősebb korban kezdjük a sportolást. Ugyanez 40 éves kor felett már sokkal kevésbé igaz. Merevebbek vagyunk, szezonális térdfájdalom a szövetek regenerációja terhelést követően. Testsúlyunknak megfelelő sportágat válasszunk! Amennyiben túlsúllyal kezdünk sportolni, inkább gyaloglással, gyorsgyaloglással, vagy nordic walkinggal kezdjünk! Mindig melegítsünk be futás előtt!

A térd összetett és sérülékeny ízület

Mindig fordítsunk megfelelő figyelmet a bemelegítésre, az izmok sportra való előkészítésének! Az edzések után is fontos, szezonális térdfájdalom még percet mozogjunk, lassan hagyjuk kihűlni az izmokat!

szezonális térdfájdalom

Ilyenkor sokat segít a regeneráció gyorsításában a stretching, az izmok passzív nyújtása. Vegyük komolyan testünk jelzéseit! Sportolás közben szezonális térdfájdalom a testünk jelzéseire! Ezek jelentkezése esetén semmiképpen szezonális térdfájdalom erőltessük tovább a sportolást! Ilyenkor sokan megnyugszanak, úgy gondolják, csak egy átmeneti kis fájdalom volt és ismét futnak, sőt ugyanazt a hosszabb távot választják.

MÁGNESES TÉRDSZORÍTÓ

Ne tegyük! Ilyenkor kezdjünk lazábban, kisebb távokkal, figyelve a fájdalom ismételt kialakulására. Amennyiben ismét kialakul, úgy hosszabb kihagyást kell alkalmaznunk!

  • Térdfájás és -kattogás :: Keresés - InforMed Orvosi és Életmód portál :: térdfájdalom, térdízület
  • Térdfájdalom, feszülés :: Keresés - InforMed Orvosi és Életmód portál ::
  • A térdfájdalom leggyakoribb okai | Rheumatoid arthritis, Egészség, Immunrendszer
  • 5 meglepő tény asztmáról és szezonális allergiáról | megyeriplebania.hu

Pihentessük térdeinket! Ha már kialakult a baj, néhány hétre hagyjuk abba a futást. Sokszor segíthet más, futással nem járó sportokra való átnyergelés. Ilyen lehet például egy laza kerékpározás, úszás. A stretching szintén sokat segíthet a panaszok csökkentésében. Ennek megfelelő megtanulásában és szezonális térdfájdalom kivitelezésében segíthetnek gyógymasszőreink és szezonális térdfájdalom.

Mutassuk meg a térdünket szakorvosnak! Szezonális térdfájdalom a panaszok mindezek ellenére is visszatérnek, akkor érdemes szakemberhez fordulni és orvosi tanácsot, kezelést igénybe venni!