Együtt él a fájdalommal?

Egészséges táplálkozás térdízületek számára

A kor előrehaladtával bizonyos mértékű elváltozások léphetnek fel az ízületekben, ezekhez társulnak mechanikus tényezők, sérülések, örökletes tényezők és az elhízás miatt fellépő extraterhelés. Szakkifejezéssel a teherviselő ízületek, úgymint a térd, a csípő és a gerinc érintettek ebben.

Jelez a térd A térd a testünk  egyik legbonyolultabb ízülete,  naponta nagy terhelésnek van kitéve. Igénybe vesszük akkor is,  ha járunk, futunk vagy lépcsőzünk,  nehéz fizikai munkát végzünk  vagy  intenzíven sportolunk.

A helyes életmóddal és étrenddel késleltetni lehet a panaszokat, de akár teljes egészében el is kerülhető a porckopás. Kíméletes edzés A mozgásszegény életmód aktívra cserélése nem csak ízületeink állapotán javíthat, de mérsékli a testsúlyt is, ami jelentős terheket vesz le ízületeinkről, javítja a vérkeringést, és még az izomerőt is növeli támogatva ezzel hordozóerejét.

egészséges táplálkozás térdízületek számára

Ezenkívül a cukorbetegség és egyéb anyagcsere-betegségek kialakulásának kockázatát is jelentősen csökkenti. Nem érdemes átmenet nélkül fejest ugrani a sport világába, hiszen a hirtelen fellépő fizikai megterheléssel többet árthatunk ízületeinknek, mint amennyit éppen javítani igyekszünk állapotukon.

A rendszeres mozgás mindenki számára jótékony hatással bír, különösen, ha fokozatosan kezdünk bele, azonban tanácsos előtte szakorvossal konzultálni, hogy mi az, amivel megkezdhetjük a testedzést.

egészséges táplálkozás térdízületek számára a láb ízülete éjszaka fáj

A kezdeti szakasz hónapjaiban jobb, ha sétával kezdünk, a pulzusszám növelése csak fokozatosan következzen be. Kocogáskor, biciklizéskor nagyobb a sérülésveszély, ezért is kulcsfontosságú a fokozatosság. A sérülések kockázatát bemelegítéssel lehet csökkenteni.

az ízületek fájnak edzés után ízületi fájdalom váll ízületi gyulladás

A testsúly csökkentéséhez előnyös a napi rendszerességgel végzett közepes tempójú séta. Az egyik legelőnyösebb mozgásforma, az úszás, ami úgy mozgat át, hogy kíméli az ízületeket. Az egészséges táplálkozás és a  sikeres egészséges táplálkozás térdízületek számára  ott kezdődik, hogy több friss  gyümölcsöt és zöldségetvalamint  halat  és szárnyast kell enni, és a szénhidrátbevitel csökkentése mellett megpróbálni visszaszorítani a sok cukrot, sót és állati zsírt tartalmazó élelmiszereket.

egészséges táplálkozás térdízületek számára csontritkulás milyen kenőcsöt kell kezelni

Érdemes megjegyezni, hogy a túlsúly hátterében betegség vagy genetikai hajlam is állhat, mégis legtöbbször az egészséges táplálkozás hiánya egészséges táplálkozás térdízületek számára a nassolás vezet a kilók gyarapodásához. Kapcsolódó cikkek.

Egészséges bevásárlás – Kiss Virág tippjei diétás étrendhez